Testkép

Elhagytam két hétig az édességet, és ez történt velem

Clickbait cím, yeaah! Igazából még jobb lett volna, ha azzal kezdem, hogy:  „Nem fogod elhinni, mi történt velem”, de azért így sem olyan rossz.

Egyébként nem csak clickbait, valóban elhagytam két hétre az összes péksütit és az összes csokoládét.

Hát mit mondjak, igen szomorú két hete volt ez az életemnek.

Na de komolyra fordítva a szót.

Úgy döntöttünk, hogy karácsony előtt kicsit gatyába rázzuk magunkat, és megcsinálunk egy két hetes diétát. Azt azért szeretném leszögezni az elején, hogy nagyjából normálisan, meg egészségesen étkezünk (már amennyire ugye lehet, ebbe ne is menjünk bele), teljes kiőrlésű zsemle, durumtészták, csirke husi, zöldség, gyümölcs, veganapok is vannak, stb. és mozgás is, csak éppen az utóbbi időben elszaladt velünk a ló. Az esti hatalmas rozsos zsömle nem tesz jót akkor sem, ha rozsos, ahogy a csoki és a chips sem.

Ezt ellensúlyozandó, jött a totál-brutál ultrakemény diéta, aminek kb. már az első percétől tudtam, hogy ez kínzás lesz, de rábólintottam, nehogy már ennyi kitartásom ne legyen. (És utána már csak azért is be akartam bizonyítani, hogy van.) Külön nehezítette a helyzetet, hogy én mellette is heti 3-4 edzést letoltam, ezért csak úgy mentem bele, hogyha érzem, hogy nem elég a szénhidrát, akkor egy banánt meg fogok enni, közvetlenül azelőtt, mielőtt elájulnék.

Azt mondjuk tudni kell, hogy én soha a büdös életben nem diétáztam, mármint a szónak abban a szoros értelmében, ami egy hét, két hét, négy hónap időtartamra szól. Ettem valahogyan, aztán amikor úgy néztem ki ahogy, akkor felforgattam az egészet, átírtam az alapokat, és elhúztam edzeni. És onnantól kezdve, kisebb nagyobb kitérőkkel én ezt a mintát követem. Hál istennek, ahhoz már ismerem elég jól a testem, hogy tudjam, mi tesz jót neki. Hát ez a diéta nem tett jót neki. Másrészről meg mégis. És merőben új dolgokat tanultam meg. Máris írom.

9 dolog, amit megtapasztaltam a diéta alatt:

1. Nem bírom az éhséget.

Ez fix mondjuk, eddig is tudtam, rosszabb vagyok, mint egy pasi, és ha éhes vagyok, nem lehet velem bírni. Mivel egy hétig kb. non-stop éhes voltam, így kissé nehéz volt velem bánni.

2. Hiába telnek a napok, nem múlik a csokiéhség.

Azt mondják pedig, hogy a cukorról le kell jönni, és egy idő után nem fogod annyira kívánni. Hát lehet, hogy több idő kell hozzá, de a két hét végére érve pontosan ugyanúgy kívánom a csokit, mint az elején.

3. Mintaétrendet követni egyszerű

Nagyjából. Bár kell hozzá akaraterő, de nagyon nagy segítség, mikor meg van előre írva egy hétre, hogy mikor mit kell enned, és nem neked kell rajta gondolkozni.

4. Ha ugyanazt a kaját eszed egy hétig mindennap, utána biztos hogy kiütést kapsz tőle.

Ennek a diétának valamiért, ne kérdezd, az alma volt az alapja. Mindennap ettünk almát, volt, hogy a vacsoránk össz-vissz két alma volt. Nos, én szeretem az almát, eszek is belőle, igaz, nem mindennap, de hogy a vacsorám két alma legyen…az azért nekem is sok.

5. A szénhidrát lecsökkentésével látványosan beindul a fogyás

Ami nekem leginkább a hasamon volt észrevehető. Habár azt hiszem nincs rajtam sok felesleg, a hasam az soha életemben nem volt full lapos. Hát most feltűnően sokat változott egy hét alatt.

6. Zöldségekből bármennyit képes lennék megenni.

És amikor valaki azt mondja nekem, hogy az ebédhez csak 1, azaz 1 darab paradicsomot ehetek, akkor nagyon morcos leszek.

7. A hal nem is olyan rossz.

Mint ahogy azt korábban gondoltuk. Habár egész kis kálvária volt hozzájutni.

8. Diétát bármikor el lehet kezdeni.

Akár egy full átlagos novemberi szerdán is.

9. De nagyon nem jó ötlet karácsonyi előtt elkezdeni.

Mint ahogy az sem jó ötlet, ha a diétád második napján full éhesen esküvői menüsorokat nézegetsz.

Egy hét után feladatuk a totál-brutál egyél mindennap almát storyt, és áttértünk egy normális, tarthatóbb rendszerre: zéró péksütemény, helyette abonett, abból is csak mérsékelt mennyiségben, napi 4 étkezés, ebédre sovány husi, sok zöldséggel.

Az eredmény: az első hét alatt lement 1,5 kiló, ami szerintem gyors ütemű fogyás volt, pláne kisebb súlyból. És ami a legdurvább, hogy nem csak nekem tűnt fel. A második héten már további fogyás nem volt, de vissza se jött semmi.

Tanulság: A csoki nagyon hiányzik! Szóval most karácsonyig azért feloldjuk magunkat egy kicsit, az ünnepek elteltével pedig visszatérünk a normális, jól tartható, éhezés nélküli, heti 4 edzéssel megspékelt rendszerünkhöz.

fotó: Brooke Lark on Unsplash

Még szintén kedvelheted...